Dag 129; Intervju med grekisk tidning

Igår var det ju som sagt hej då party. Mycket trevligt! Började med lite drinking games på förfesten och sen blev det bara bättre. Dansade hela natten tills jag fick såndär sjuk huvudvärk som jag kan få ibland för att jag har problem med nacken. Kvällen slutade typ kl 6 men det hade varit kul att kunna vara med till slutet. Men men.. roligt hade vi i alla fall!

Idag kl 17.30 hade vi intervjun med den grekiska tidingen. Klarade mig upp kl 16 för att äta lite mat, ta en dusch och sen springa iväg. Vi var åtta personer totalt. Kom dit och var väl inte direkt på topp kan man säga men fick en cola så det blev lite bättre. Började med att vi tog en gruppbild och en bild på var och en. Älskar att sitta och försöka sig på ett fotosmile när alla tittar.. det blir så naturligt. Sen började frågorna. Oftast gick vi laget runt för att svara på frågorna men ibland kom de likte mindre bekväma frågorna så då körde vi på att en person fick sköta savret. Hon frågade vad vi upplevt för hinder sen vi kom hit, hur vår skola fungerar, vad vi tyckte om demonstrationerna som var, hur vi uppfattar greker, hur vi spenderar en vanlig dag o.s.v. Ganska intressant att sitta där och höra hur det går till i de andra länderna och hur olika man uppfattar saker när man kommer från skiljda kulturer. Jag tror att vi skötte oss ganska bra. Det kommer i tidingen (som tydligen är en av greklands största) om ca en vecka. Ska bli spännande. Inte för att jag kan läsa det men se på bilder funkar fin fint!

Vi gick sen till huset där Kine bor och åt lite chokladkaka och snackade skit. Huvudvärken gick över runt nio, tack för det! Var trevligt att bara sitta och umgås. Alla var ganska slitna efter gårdagen så det blev bara lite lugn fika. Sen gick jag och kine hem till mig för att se film och nu känns det som att det är dags att sova. Har redan lyckats vända på dygnet totalt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0