Dag 128; Och vad har då hänt sen sist..

... en massa förmodligen men kommer inte ihåg allt nu.

Vi har hunnit ha en hej då fika med Marianne som nu har åkt tillbaka till Danmark. Vi hade en ritkigt trevlig sista fika och man började känna att det närmar sig slutet nu.

 

Dagen efter var det helt uuuunderbart väder så det var bara att ta sig ut på en fika igen. Vi gick och satte oss på en stor sten bredvid Akroppolis med varsin kaffe och bara njöt. Jackan åkte av för att det var så varmt! Kändes helt sjukt att det kan vara så härligt väder i januari! När vi sitter där så kommer det en grupp med människor och sätter sig precis bredvid oss. De har en guide med sig som berättar om grekisk historia på engelska. Det visar sig att den här gruppen är folk från typ England. Från börjar så tyckte vi att det var ganska kul att lyssna på historien med efter typ 20 min så började det bli lite långtråkigt så vi flamsade ur lite och började viska saker till varandra som självklart ledde till att man gång på gång fick försöka kväva skrattet. "grabben i blå tröja" som vi döpte honom gillade inte riktigt oss efter ett tag.. men vadå? dom här väl inte ensamrätt på den där stenen eller? När giuden äntligen är klar så sätter han sig ner i gruppen och alla är helt knäpptysta. Det går väl runt 30 sek och sen börjar en kille att sjunga. Först trodde jag att han var helt knäpp men sen haka resten av gruppen på!! Det kommer fram att det här gruppen är en GOSPELKÖR från England som är här på besök. Så där sitter vi och lyssnar på psamler som dom sitter och sjunger! Trodde jag skulle dö av skratt!! Håll dig Irene för fan, håll dig!! Samtidigt så var dom helt sjukt bra på att sjunga.. så där satt vi på en sten vid Akropolis, i solen, med en varsin kaffe och lyssnade på gospel. Och inte bara en låt.. nej nej, dom sjöng säkert i minst en kvart! Skumt upplevelse, mer sånt åt folket!! Så här är det i Aten.. ALLT kan hända ;)

 

Ikväll är det dags för Good bye party. Usch! Jag lever fortfarande i förnekelsen att jag inte ska åka hem och att alla ska stanna kvar här. Det ska inte vara över, inte än! Men men, först partyt på tre veckor så nu är det bara tuta och köra som gäller! WOHOOOOO

Juste.. imorgon ska jag och typ 5 andra Erasmusstudenter träffa grekisk tiding för en intervju. För att vara ärlig så är det ingenting jag ser fram emot men va fan! Hoppas på att jag kan klara mig ifrån att säga något helt sjukt ;) kl. 17 ska vi träffas så det gäller att inte vara så jättebakis då.. kan bli en utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0