Dag 128; Det är Ö V E R nu!

Ahhhh!!!! Tentorna är färdigskrivna och ja mamma, jag lever fortfarande! Började med tentan i organizational behaviour förra onsdagen. Man kan väl säga att jag fick använda min fantasi till att hitta på svar på några frågor men i det stora hela så borde jag ha klarat den. I söndags så var det dags att visa upp våra reklamfilmer med the crazy teacher. vi skulle träffas kl 21.30 och först var han sen typ en halvtimme och sen tog det väl ca 1,5 timme innan vi kunde börja för allt skulle ju sättas upp. Det är inte så att man kan planera så att det är klart innan alla kommer.. nej nej, det är Grekland. På måndag var det dags för nästa tenta - Industrial marketing. Har varit sjukt rädd för den här tentan och trodde aldrig att jag skulle klara den men det visade sig att läraren faktiskt gjort en lätt tenta. Vi fick ett papper med frågor om "letter of credit" (ett sätt för köparen att betala säljaren) och ett annat papper som innehöll själva dukomuntet med alla villkor. Det stod klart och tydligt vad som gällde så frågorna var ju hyfsat lättbesvarade. Tisdag och dags för grekiska tentan. Mycket intressant. ALLT vi lärt oss kom med på tentan. Siffror, grammatik, läsförståelse med frågor oxh sen avslutade hon så fint med att vi skulle skriva 8 meningar om en vän. Nemas problemas tänkte jag. Visst.. när jag skrivit 4 så började jag få lite problem. Slutande med att jag har en vän som heter Kine (lätt att skriva på grekiska), som har en son, en syster och som bor i Sverige (kan inte skriva Norge på grekiska). Det borde jag ha klarat iaf. Onsdag och sista tentan! Human resource och jag har väl inte direkt lagt ner så mycket tid som jag hade behövt för att klara den men smart som man är så hittade jag på lite svar där också så det ska nog ha gått vägen. Problemet med mig är att jag alltid tycker att jag skriver så bra på tentor och att jag borde kunna skrapa ihop poäng till ett G iaf. Kan visa sig att det inte alls är så bra skrivet som jag trott och vid närmare eftertanke och facit i hand så brukar jag förstå mina små misstag. Hoppas jag slipper det nu bara..

Folk är för övrigt helt otroliga! Snacka om att det fuskas! Trodde man hade slutat med sånt på univeristetet men tydligen inte. En tjej satt helt seriöst bredvid läraren för att kunna kolla på alla tentor som folk lämnat in och sen skriva av svaren. Det var bara multiple choice frågor men ändå.. ganska lätt att fuska då. Och hon är långt ifrån ensam... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0