Dag 114; Topp 10

Irene och Johanna..

1 ...sjunger lilla sjöjungfrun allt dom kan på Umeås gator. Efter det fortsätter dom med olé olé olé óle, we are the champs we are the champs tills Irene får ett sms av Linus, som ligger hemma för att sova, med följande text "vad fint ni sjunger". Kul att det hördes...


2 ...bestämmer sig för att ringa Linus och Jocke en natt, sätta på högtalarna på båda telefonerna och vara sjuuukt roliga
Johanna: Calsone
Linus/Jocke: Va? Vill du ha en Calsone?
Irene: Det här är en pizzeria
Linus/Jocke: Va? Vad snackar du om? Jag vill inte ha någon pizza


3 ...är ute och åker bil. Irene sitter med en kaffe i handen som hon är riktigt less på. Ska kasta ut den genom fönstret men vinden gör så att kaffet åker ur muggen och ut över hela jävla insidan av bilen. Resten av resan sitter Irene och skurar...


4 ...cruisar i Anders camaro och lyssnar på 60-tals hits

5 ... gör fin fina filmer med Irenes webcamera där dom är 13 år, har 14 barn, jobbar på kvantum 8 dagar i veckan och lyckas även extraknäcka på sax och sol.

6 ...tvättar bilen iklädda Irenes mammas bekväma kläder (låter uttrycket tala för sig själv)

7 ... åker på bilsemester till GTB (japp, GTB) och lyckas bli så förvirrade att dom måste ringa hotellbossen och be om vägbeskrivning för att sedan, efter att ha kört fel ett X antal gånger efter det och efter att ha blivit bästa polare med bossen, till slut nå fram till hotellet.

8 ...äger alltid alla på singstar eftersom dom suttit helt spiknyktra och övat i Irenes vardagsrum (och ja, vi hade öppet fönster och jag bodde då på Ekonomstråket som ligger mitt i Ålidhem C)

9 ...hade första storbråket när Johanna hälsade på i Umeå och ensam följer med några killar som inte ens ska till samma pub som dom. Efter det går hon vilse och går, bokstavligt talat, runt puben där Irene är för att sedan (tre timmar senare) hamna hemma hos Irenes granne.

10 ...är ute och skjutsar (cykel) på isen i Umeå och utbrister:
Johanna: Nu är vi ute och cyklar...
Irene: ...ja, nu är vi verkligen ute på hal is! 

Vet inte om jag behöver säga så mycket mer. Är det någon som har några invändningar på topp 10 listan feel free..


Kommentarer
Postat av: Amanda

I like =)

2009-01-18 @ 17:37:37
Postat av: Markus

När får man en ny uppdatering på vad som händer där nere? :)

2009-01-20 @ 14:00:21
Postat av: mammy

Rankingen känns lite svag........tycker nog att ettan och sexan ska byta plats!

Kan tala om att det är enormt vackert ute just NU...alldeles nyss regnade det rejält men nu kommer det stora stora snöflingor dinglande. Ärligt, det är dom största snöflingor jag sett. Ser ut som snöbollar.

Tommy och jag firar med varsin kola, knäck och ischoklad. Vi blev lite "juliga".



Ha ett underbart liv.



PPM

2009-01-20 @ 14:28:55
Postat av: Johanna

Jag har avrit sjukt dålig på att läsa din blogg senaste tiden märker jag, jag har missat detta underbaar inlägg. Jag sitter och skrattar och drömmer mig tillbaka till gamla goda tider. Precis vad jag behövde just nu.



Shit va mycket sjuka saker vi har gjort!

2009-01-26 @ 21:47:54
URL: http://sandmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0