Dag 114; Italienarens födelsedag

Perfekt.. hela Grekland är sjuka! (vet inte riktigt vad det där är för svenska men ni fattar.) Idag är det dags för min presentation och jag har lyckats dra på min en förkylning. Idag vaknade jag upp med halsont och inte ens om jag viskar så känns det bra. Fint! Bra timing. Hur fan ska jag kunna hålla en presentation nu?? Sitter och försöker komma på nödlösningar. Hade ju varit sjukt kul om jag hade spelat in mig själv någon gång när jag övat så jag kunde köra play back. Kan se det framför mig.. haha! Det ska jag definitivt ha som back-up nästa gång jag ska ha en presentation. Får väl bli så att Pauline får säga mina slides utan mer info och sen får jag ge mitt dokument ed exakt det jag tänkt säga till läraren. Tror att det är den bästa lösningen.. stackars Pauline som är så nervös! Aja, det som inte dödar, det härdar.

Idag bör italienaren komma tillbaka.. han sa innan jul att han skulle komma hit den 7:e men han verkar ha misstagit sig på någon vecka... fattar inte hur han ska klara tentorna men det är ju en annan femma. Hans flickvän ska nog faktiskt stanna i Italien. Visst fan.. det är ju hans födelsedag idag också. Funderar på att bara köpa ett kort och skriva typ grattis på födelsedagen bara. Känns ju lite oartigt att inte ge något, han är ju trots allt min sjukt förvirrade och smått roliga italienarroomie! =)

Ja men juste! Igår när vi satt på föreläsningen med den galna läraren så kom jag på att jag hade med mig kameran.. upp med den fort som fan för att filma honom. En aning svårt att höra vad han säger bara. Igår lyckades han kläcka ur sig en riktigt fin kommentar till en av tjejerna "Axenia, i really love you but sometimes you need to think before you talk". Under samma föreläsning så sitter en av tvillingarna och kollar ut genom fönstret.. då kommer nästa kommentar "Alicia, are you thinking about your love in Poland??" Inte för att hon har någon men det kunde ju varit så. Det bästa är att han har en sån sjukt dålig engelska.. han har ett stort ordförråd men hans uttal är ju under all kritik! (som pappa skulle sagt) Men å andra sidan så blir det bara som lite krydda på moset.

 

Känner verkligen för att gå och göra mig lite äggmackor men samtidigt så vet jag att det bara kommer göra ont att äta dem. Kan inte säga annat än fuckarnas fuckar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0