Dag 112; Skridskoåkning bland båtarna?

Japp, plugget fortsätter men inte fan känner jag mig så mycket smartare för det. Går sakta men säkert framåt. Måste skriva ner exakt vad jag ska säga på presentationen på tordag. Det går ju ganska fort egentligen men det är bara att få arslet ur vagnen (eller tummen ur röven som min lärare så fint sa till mig på gymnasiet) som är problemet. Ska ta tag i det idag däremot. Ikväll ska det vara klart så jag kan börja öva på riktigt och äga på torsdag!

Var och åkte skridskor med typ 10-15 erasmusar igår. Idag har jag mycket ont i rumpan och ett fint blåmärke på armbågen.. ramlade såklart. Är inte van att åka på killskridskor så jag skulle åka baklänges och på tjejskridskor så fortsätter ju skenan en bit bakom foten så jag skulle vila tyngden bakåt tänkte jag.. dum plan. PANG! så låg Irene på isen fem miinuter efter att vi entrat banan. Annars var det riktigt roligt.. lärde mig efter ett tag hur jag skulle åka för att inte tappa balasen. Kändes lite skumt att åka skridskor precis vid vattnet där båtarna forfarande är sjösatta men det är Grekland i ett nötskal, 2 in 1. Glömde dessutom att betala och ingen sa till mig så där tjänade jag 100kr, det tackar vi för!



Som jag förmodligen sagt tidigare så kommer jag att missa de två första veckorna på min kurs i Sverige och det har skapade lite problem i Irenes huvud när jag insåg att jag kommer missa ett examinerande seminarium och en dugga. Mailade därför läraren och frågade vad det finns att göra åt saken. Svaret började med "Oj, det låter tufft!". Kursen är på 15p. Dessa 15p är uppdelade i två vilket betyder att jag kommer missa två av fem veckor på det första momentet. Läraren avrådde mig från att ta moment 1 över huvudtaget och istället hoppa in på moment 2. Det känns faktiskt ganska skönt att kunna göra så för det betyder att jag inte behöver ha total panik när jag kommer tillbaka för att jag ligger så mycket efter. Detta betyder även att jag har lite dötid mellan den 29 jan och den 23 feb så det kommer att bli ett par veckor till i Grekland! Mycket trevligt med tanke på vilken ångest jag haft över att åka hem. Umeå och Stockholm finns ju kvar och väntar med säkerhet på mig tre veckor extra. Grekland är once on a life time för nästa gång jag kommer hit så finns inte folket kvar, så det gäller att ta tillfället i akt nu!

Johanna har tagit på sig att fixa tapeterna och golvet i vår lägenhet. Jag är rädd! Nej då.. det blir säkert jättebra men är det någon som skulle kunna fiffla med färger och skit så är det hon. Johanna, passa dig!!!! Inga bajsbruna väggar! LOVA!

Så Sverige... vi ses typ den 17 feb

Kommentarer
Postat av: Johanna

Muhahahahhaaha, du bör vara rädd för hur lägenheten kommer se ut!Christian kom med en bra idé, rosa väggar med stora gröna cirklar. Låter snyggt! Funtar lite på metallic-färger, det kan bli läckert..

2009-01-13 @ 20:29:46
URL: http://sandmans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahahahahahahhaa jag älskar ljudeffekten!! Flaff flaff flaff flaff.. Han är så sjukt rolig!



Oroa dig inte, jag ska inte bajsa i badkaret. Åtminstone inte när jag ligger där i.. Nej fy fan! Jag ska ALDRIG bajsa i badkaret. Blä.



Hur fick du texten fet förresten?? :S

2009-01-13 @ 22:06:06
URL: http://sandmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0