Dag 104; Grekland - Bra eller anus?

Igår mina vänner.. igår var jag effektiv! Började dagen med att plugga i några timmar.. läste en artikel om dom där länderna som jag skrev om igår. Det tog en evighet och det kändes som att det aldrig skulle ta slut. Lyckades i alla fall ta mig igenom skiten. Efter det städade jag lägenheten samtidigt som jag tvättade. Helt sjukt vad duktig jag var! Jag och Kine belönade oss genom att ta en fika på Starbucks sen gick vi hem till henne och såg en film.

Den här dagen började med att jag fick ett mess av Kine där det stod "jag går längs Alexandras och det är en massa poliser ute plus att en väg är avstängd". Alexandras en är väldigt lång väg som går nedanför Laskareos som jag bor på. Kollar upp saken och mycket riktigt så var det en polis som blev skjuten med ett automatvapen inatt. Han vårdas för svåra skador. Bara det här inte leder till att allt blossar upp igen.. pallar inte mer hemmasittarkvällar.

Och ja... jag vet vad ni tänker. "Huuur kan hon vilja bo i det där landet? Bara skit hela tiden". Nej, ni har fel fel fel! Det är helt underbart här! Så mycket kul som jag haft med alla Erasmusstudenter skulle jag inte byta mot något i världen och stämningen inom vår grupp är bara klockren!! Väder är helt underbart! Man vaknar på morgonen, det är LJUST, solen strålar in och det är 15 grader utomhus. Då ska vi jämföra det här med Sverige.. Man vaknar upp på morgonen, det är mörkt och kallt som fan.. man går upp och äter frukost och känner sig helt seg. Har man tur så kan man få en lite glimt av solen runt 11 innan den går ner igen kl 14. Detta leder till depression! För första gången på flera år så har jag sluppit min obligatoriska höstdepression och det tackar vi Grekland för! Och inte nog med det.. staden är ju bara för bra. Sover aldrig! Det finns alltid något att göra och ALLT är nära dig, dygnet runt. Sorunda får inte ens vara med i den här diskussionen och Umeå har ju nada. Ett fik i ÅC som inte direkt är något att hurra för. Annars ska man ta sig ner på stan i kylan eller regnet.. nej tack! Här vet man inte ens vilket fik man ska välja för det finns så många. GO GREECE!




Kommentarer
Postat av: FF

DEt var ju kul att höra något positivt om landet

2009-01-06 @ 13:16:03
Postat av: jojo

Du har ju glömt lindell, där det är svindyrt...men nära skolan iaf:)

2009-01-09 @ 06:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0