Dag 136; Tjatigt med goodbye parties

Nu har vi ägnat varenda dag (förutom igår) denna vecka till att säga hejdå till olika folk som åker hem. Dag för dag så försvinner en liten del av gruppen och det märks ganska tydligt på stämningen. Känns ju inte så kul just nu att vara kvar i nio dagar till men samtidigt så skulle det kännas tråkigt att åka nu för det känns fortfarande som det finns lite kvar. Mycket roliga goodbye parties har det blivit i alla fall!

  

Niklas åkte hem igår så nu är det tomt i lägenheten. Dagen innan han skulle åka så hade jag och Kine varit på hejdå-fika och när vi gick hem så såg vi - hör och häpna - JORDGUBBAR! 20 kr asken! Så det blev jordgubbar med mjölk och socker som en liten avskedsfika när jag kom hem =) Kändes ganska sjukt att köpa jordgubbar så billigt i februari men förmodligen så är det svindyrt för grekerna..men vafan. 

Annars har vi haft sjukt bra väder här. Vi har mestadels suttit ute och fikat och jag gick ut med kjol, tights och ballerinaskor härom dagen. Tackar för det Grekland. Gör avskedsveckan lite lättare faktiskt!

Snart borde det trilla in lite tentaresultat faktiskt. Kanske skulle ta tag i livet och gå och hämta min depositionsavgift idag och sen gå vidare till uni för att kolla om resultaten finns där. Juste, herregud, nu har jag chansen att slå tre flugor i en smäll om jag tar med mig pappret som ska fyllas i innan man åker hem. Kommer ihåg när vi fick det pappret innan vi åkte ner och jag tänkte "herregud, det ska fyllas i innan man åker hem, hur ska jag kunna hålla koll på det.. det är ju en evighet kvar". Det var precis som alla sa.. ta vara på tiden och njut för den går FORT.

Idag är det dags för ännu ett goodbye party så det är bara att ladda batterierna. Fullt ös, medvetslös!

Bokade förresten biljett idag (eller ja.. pappa bokade för jag har fortfarande inget visa-kort). Kommer till Stockholm om 9 dagar... 9 dagar!! Milda Matilda!! Kan fortfarande inte fatta det. Tror inte att jag kommer fatta förrän jag står på Arlanda eller ligger hemma i min egen säng och ska sova första natten. I alla fall.. den 16 feb kl. 20.30 står jag på Sveriges mark igen. För övrigt den dagen när jag haft körkort i fyra år! Shit pommes frites!

Kommentarer
Postat av: Sandra L

Fyra år darling! =) shit va tiden går fort.. men vi hörs när du kommer hem =) puss

2009-02-07 @ 11:35:54
Postat av: Meira

Välkommen hem :D

2009-02-07 @ 16:01:03
Postat av: mammy

Hello Dear!



Glöm inte tapeten.................1415:-!!! per rulle kostar den.



PPM

2009-02-08 @ 15:30:05
Postat av: carro

längtar efter dig! vi missar varandra med en dag för jag är faktiskt i sthlm till helgen :)

åker tillbaka söndagkväll...ses snart!

2009-02-09 @ 21:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0