Dag 7; Dan före doppare dan

23 dec. Vad betyder det? Det betyder julafton imorgon vilket i sin tur betyder kaos i vårt hus. De sista grejerna innan julafton ska fixas och familjens stress (okej.. jag Tommy och Marie känner inte riktigt varför man ska bli så stressad) lyser igenom på humöret. Irritation är ganska bekant vid det här laget. Jag, Tommy och Marie har fått i uppgift att städa övervåningen. Jag städade min del igår så nu är det Tommy och Maries kvar. Mamma har tjatat på oss konstant att det ska göras innan julafton. Jo tack, vi vet det.. vi har hört det 1000 gånger och tro mig.. tjatet leder till att det skjuts upp ännu mer. Varför tjata när deadline är imorgon? Börja inte tjata en vecka innan det ska vara gjort. Varför skulle dom få för sig att skjuta upp något roligt för att städa? Klart dom gör det sista dagen. Nu är det ju såklart även tjafs mellan Tommy och Marie för jag tog hallen vilket gör att det bara är badrummet kvar och det ska JULSTÄDAS (nooooga). Nu tror jag att dom försökt med alla medel mot varandra för att dom inte ska behöva städa lika mycket.. herregud, det tar max en halvtimme bara städa skiten.

Sen har vi ju det ständiga problemet; Gå ut med hundarna. Alltid gnäll om detta. Ska bara en person gå så är det sååå synd om den personen och ska två gå så är det alltid en som är seg och den andra får stå och vänta tills den kokar av ilska.

Pappa pratar ihjäl familjen. Igår slutade det med att Marie gick upp på övervåningen och sa "Ledsen pappa men jag har inte tid att lyssna på dig, då får prata med dig själv".

Folk har frågat mig hur det känns att komma tillbaka till lugna Sverige efter alla kravaller i Aten. Säger bara en sak.. kravallerna är semester om du jämför med det här... ;P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha var har Marie fått sin attityd ifrån??

2008-12-23 @ 20:48:15
URL: http://sandmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0